Работа над проблемой:
2. "Здоровьесберегающие технологии на уроках музыки как средство
повышения мотивации к учебно - познавательной деятельности"
3. Мастер – класс: «Изготовление музыкальных инструментов и
элементарное музицирование в начальной школе
Учитель музыкального
искусства находится в постоянном творческом поиске; процесс создания новых
вариантов моделей и радостный детский отклик приносят удовольствие и ощущение «отдачи»
Участие в профессиональных сообществах
Нетрадиционный урок (выступление)
Специфіка інтонаційно – образної мови музики у порівнянні з іншими видами мистецтва (із досвіду роботи).
О Музико! Чарівних звуків ти ріка безмежна,
Гармонія тих фарб, що з сонцем грає джерело,
Душі людської казка безсловесна
Чарує і манить, як восени тепло.
Вона саме життя, що жити всім велить!
Вона надія й щастя мить!
Я. Степовий
Мистецький світ надзвичайно багатий і різноманітний. Кожен вид мистецтва неповторний та цікавий і поділяється на численні різновиди та жанри. В одному випадку мистецький твір постає перед нами як предмет, звернений до візуального сприйняття, - картина, скульптура, будова; в другому – як розгорнутий у часі процес (словесний або музичний); у третьому – як дійство – танець, вистава, кінофільм. Художніми засобами літератури, живопису чи музики можна передати будь – яку картину, відтворити будь – який образ, розкрити ставлення до навколишнього світу. Кожен вид мистецтва робить це по-своєму.
Мистецтво слова – це особливе мистецтво, що називається літературою. Література у різних формах відображає уявлення людини про навколишній світ, впливаючи на слух, почуття і думки читача. Вона дає людині знання і відтворює усі відтінки ставлення людини до життя. Як письменник знаходить найяскравіші слова, вирази для відображення своїх думок і почуттів, так композитор має знайти потрібні звуки та інструменти. У самій людській вимові закладено музичний елемент – інтонацію, що є основою виразності музичної мови. Поезія і музика поєднуються в єдиному мистецтві – пісні, яка супроводжує нас протягом усього життя.
Спорідненість візуальних мистецтв (архітектури, скульптури, живопису) з музикою не є настільки очевидною, як, наприклад, музики і літератури. Проте ця спорідненість існує, оскільки музика відображає не лише те, що ми чуємо, а й те, що ми бачимо, відчуваємо. Наші враження від побаченого поєднуються в нашій уяві з почутими враженнями — ми їх співвідносимо чи то за схожістю, чи за контрастом. Звучання музичних інструментів із різними тембрами у різних регістрах створюють зорові уявлення: високий ніжний голос флейти здається світлим, низьке звучання контрабаса — похмурим і темним.
Засоби виразності музичного та образотворчого видів мистецтва також мають спільні точки зіткнення: в образотворчому мистецтві вживають вираз «кольорова гама», а в музичному — «звукова палітра»; голосну силу звуку (динаміку) в музиці іноді називають «яскравим звуком», а в живопису присутній «звучний колір». Також спільними є поняття «ритм, композиція» тощо.
Зіставлення образів (життєвого змісту) музичного та образотворчого мистецтва за допомогою «внутрішнього слуху» чи «внутрішнього бачення» надає нам можливість розвивати свою творчу уяву, глибше сприймати навколишній світ через призму мистецьких творів. Композитори у своїх творах часто націлюють слухача на сприйняття конкретних образів, надаючи таким творам художні назви, тобто формуючи програму «бачення» змісту.
Музика може багато чого нам розповісти. Інколи вона викликає у нашій уяві різноманітні картини, але їй не під силу передати дійсність предметно, як це робить живопис.
Музика може відтворювати звукову картину навколишнього світу, але навіть найкраща програмно – зображальна музика не здатна передати форму предмета, зображеного на полотні художником.
Кожен вид мистецтва – музика, література, живопис чи скульптура – по-своєму відображають світ і можуть однаково впливати на людину, а всі разом вони доповнюють один одного і передають красу навколишнього світу.